Ensam för första gången...

Denna veckan har varit full fart med förskolan, jobb, infomöte, middagsplanering, barnvakt mm.
Johan är iväg med jobbet i 2veckor (med paus i mitten fre-sön) så jag och flickorna är själva.
Första gången jag haft dem själv ihop med lämning och hämtning på förskolan och eget jobb.
Var det en hel del när jag bara hade Annie men nu var de två och det blev en del att tänka på.
Men som den planerings-freaken jag är så gjorde jag små dagsscheman för varje dag så att jag inte skulle missa eller glömma något.

Så ett ex på en dag kunde se ut såhär:

 
 

Vissa dagar fick jag laga två middagar för vi skulle vara hemma så sent att det skulle ta en evighet att fixa något då, smidigare att bara värma när man är trött och hungrig efter en lång dag.

Sen så hoppade jag på en träningschallenge i måndags som varar i 30dagar från Sabina Dufberg, där man gör en övning per dag och 30repetitioner av den. Att få in en rutin och vana att träna lite varje dag.
Det är riktigt roligt och man blir mer motiverad, orken går inte ner bara för att solen gör det.
Det är ju bara en övning och det tar max 10-15min att genomföra varje ”pass”. Ibland har det blivit på eftermiddagen och sedan har det hänt att jag gjort det 21.30 på kvällen när alla dagens bestyr är klara.

(Klicka på bilden och läs mer om hennes app)
 

I onsdags så var jag på infomöte på Annies blivande skola.
Tänk att hon ska börja förskoleklass i augusti, sjukt! När blev hon så stor? Kan hon inte vara på förskolan ett litet tag till?
Läraren verkade toppen och även fritidspersonalen. Vi ska snart ha ett inskolningssamtal där vi får berätta vad Annie är för någon liten solstråle.
Usch vad verkligt allt börjar bli, förskolan är en trygg värld och nu kommer vi till en helt ny.
Läraren pratade om att hon har full förståelse för ångesten och oron man kan känna inför det nya och ovana, då blev man lite mer trygg när man fick förståelse.

 


Igår blev en barndomsdröm verklig, jag fick hem ett piano! 
Har alltid velat ha ett för att lära mig att spela lite, har länge haft koll på blocket då det med jämna mellanrum kommer ut annonser med rubriken ”Piano bortskänkes”. Dock har det mest varit en bit att åka så jag chansade och skrev i en facebookgrupp som vi har där vi bor om det var någon som hade ett piano som de ville bli av med. Och det fanns det!
Så Johan och en kompis åkte och hämtade det på eftermiddagen, lyckan var gjord!
Annie och Ellie älskade det från första stund.
Så nu ska det bokas in en stämning på det, sen när det bara att sätta igång *längtar*

 

Hoppas alla haft en bra vecka, imorgon åker Johan iväg igen och jag kör på med en ny veckan själv med mina tjejer 

Ha det bäst, kram kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0