Min träningshistorik aug-2015 till april-2017

Det har varit väldigt upp och ner med min träning sen Ellie föddes den 13/6-15.
Inget jag ska hymla med även om det kanske verkar som om jag kört på bra och fått bra med resultat.
Man kan hitta tusen ursäkter till att träningen inte hinns med och är jag ärlig mot mig själv så kan jag vara rätt duktig på dom.

Jag var på gymmet första gången 31/8 och började styrketräna med låga vikter.
Fick även en liten motivations-skjuts av födelsedagspresenten jag fick av Johan och hans företag, nya träningskläder med Forsbergs träning och Hälsa-tryck på =)

 

 


Hade också lite kompletterande träning på hemmaplan och använde barnen som vikter, en kul lek för dem och bra träning för mig.
Jag kämpade på och lusten och motivationen gick som en berg-och-dalbana, men ändå så fick jag resultat trots att jag inte var den mest hängivne gymbesökaren alltid.
Våren och sommaren kom 2016 och det blev mer uteträning med kroppsvikt och kettlebells.
Att kunna vara ute efter att barnen somnat och köra ett pass kändes riktigt bra och man sov väldigt gott de nätterna.
När Ellie fyllde 1år så började jag bli rätt nöjd med min vikt och hur långt jag hade kommit om man jämförde med hur jag såg ut ett år tidigare.

 

 


I juli så beställde Johan hem en ny sorts träningsrep, nästan som de som man ser på Biggest Loser som de står och slår med, fast dessa heter Gun-ex och är repliknande band med motstånd i, som gummiband.
Det är verkligen en helt egen träningsform för hela kroppen, från armarna till ben, med hjälp av ett bälte du sätter runt midjan kan du göra olika underkroppsövningar med motstånd mm.
Riktigt roligt är det också, man hinner inte tänka så mycket mellan varven då man oftast för intervaller med 30sec jobba och 30sec vila och ett pass tar ca 30min.

 

 (Klicka på bilden och ni kommer till Johans företag Forsbergs träning och Hälsas facebooksida där ni kan se videoklipp och läsa mer om just Gun-ex)


Så detta kommer att vara det jag ska pyssla med mest när det gäller träning, Gun-ex och kettlebells.
Gymmet känns mer som ett stressmoment och tvång än något att längta efter och så ska det inte vara. Tack vare detta kan jag köra ett pass undertiden barnen leker i sandlådan, allt blir så mycket enklare och jag sparar tid.
Tiden är det enda i denna värld som har delats rättvist mellan oss människor, alla har fått 24h/dygn men hur man väljer att lägga den och vad man vill prioritera är upp till en själv. Jag vill kunna träna och ha tid för mina barn, det kan jag inte om jag ska behöva komma hem ca kl.17 varje dag för att jag varit på gymmet.
Tränar jag hemma så får jag både träningen och vi kan umgås samtidigt, det blir både effektivt och givande för kropp och själ.

Men jag ska fortsätta kämpa, det kommer att ta tid i den takten jag tar det i, det är jag väl medveten om.
Jag gillar när saker går snabbt och smidigt dock fungerar inte kroppen så.
Quickfixes existerar inte tyvärr hur mycket man än slösar energi på att hitta dom.
Så det får ta sin tid, stress ger inga bra resultat.

 

 
Ha de bäst, kram kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0