1år 8mån & 2dagar

Nästan samma tidsspann som sist jag la av med bloggandet, då var det 1år 8mån och 8dagar.
Och minst lika mycket har hänt denna gången som den förra.
Jag tänkte som så att jag kör en liten sammanfattning i detta inlägget och så blir det mer ingående i kommande separata inlägg framöver.

Så vi börjar där vi slutade i augusti 2015.

 

Aug-Dec 2015
* Påbörjade min Hälsocoachutbildning för barn och ungdomar i Stockholm ute på Värmdö. Ett helt fantastiskt ställe med en slående miljö, två fysiska träffar under hösten och jag fick äran att lära känna massa härliga människor.

 

* Kom igång med gymträningen igen.

 


* Ellie (3mån) döptes och min bästa vän Lina blev hennes gudmor, jag sjöng i kyrkan inför familj och vänner för första gången.

 


* Annie fyllde 4år 
* Vi firade vår andra jul hemma hos oss.

 

Jan-Dec 2016
* Jag och Annie åkte iväg på egen hand till Malmö för att gå på Disney on Ice.

 

* Hälsocoachutbildningen fortsatte med mycket personlig utveckling.
* Var på Björn Rosenström i Karlskrona i slutet av februari.
* Ellie gjorde stora framsteg, från att i början av året lärde sig sitta till att gå i oktober.

         

* Fick mitt livs första halsfluss…eller snarare två i rad. Och i.o.m det så fick jag massa underliga utslag, mer om det i ett annat inlägg.
* I Maj blev jag färdig Hälsocoach *stor lycka*

* 13juni fyllde vår lilla pärla Ellie 1år 

* Sökte många jobb under våren och hade turen att skriva kontrakt på en fast anställning på 90% innan semestern med start 8aug på en förskola i Karlshamn som barnskötare.

 
* Sommaren bjöd på diverse äventyr, Ölands djurpark, Astrid Lindgrens värld, Liseberg.
                
 
 
* En välbehövlig långweekend från tors-sön för två föräldrar som behövde lite egentid.

* Så i augusti började jag på mitt nya jobb (trivdes från dag 1) och med det följde även nytt gym.
* Bestämde även att jag att gå en kurs på samma ställe som min Hälsocoachutbildning som hette Hälsa och Livsstil på 50%, men livet gick inte ihop med både jobb, utbildning, gym och familj så det blev inget långvarigt på den utbildningen.
* Jag lyssnade på en ljudbok som hette "Självkänsla och självförtroende med hypnos" EN gång och sen den dagen har jag sett mig själv på ett helt annat sätt.
* Jag fyllde 26 underbara somrar och det firade vi med en mysig helg i Växjö.
* Vi firade 7år tillsammans i september 

* Ännu ett äventyr för mig och Annie då vi åkte till Göteborg till mina föräldrar i november (Ellie har fått svårt att åka bil långt utan att bli åksjuk) och besökte Universeum.

 

* En parweekend i Stockholm med boende på Grand Central by Scandic, besök på Fitnessfestivalen och kvällsunderhållning av Joe Labero.

 

* Annie blev tillfrågad om hon ville vara Bräkne-Hoby kyrkas lilla Lucia, hon sa ja! Tog sitt uppdrag på största allvar och gjorde det verkligen med bravur. Och så fyllde hon även 5år! 

   

Avslutning på 2016:
 

Jan-April 2017
* Fick i januari äntligen tid på hudmottagningen och en diagnos på vad det är för utslag jag behövt dras med. Sen började även Ellie på förskolan.
* Jag och Annie åkte på en tjejweekend i Stockholm med boende på Ericsson Globe och Disney on Ice i Globen.

 

* I februari blev det parweekend i Halmstad på hotell Tylösand med fantastisk god mat, härligt träningspass, mysigt spa och massa kärlek.

 

* Mars bjöd på konsert med Lina, vi har på Stiftelsen & Takida och en bröllopsdag 5år.
Sen gick Johan sin efterlängtade Gun-ex-utbildning.

(Klicka på bilden här ovan så kommer ni till hans Instagram)


(Klicka på bilden här ovan så kommer ni till hans företags Facebooksida)
 

* Vi har fått en ny barnvakt, en tjej som heter Ida som jag lärt känna genom att hon har sin praktik hos mig på jobbet. Barnen älskar henne och hon gör ett fantastiskt jobb med tjejerna!

 

* Jag blev tillfrågad av mina barns förskola om jag som Hälsocoach ville komma och hålla en föreläsning på ett föräldramöte om barns hälsa. Så den 5/4 stod jag där med min presentation ”Alla barn ar rätt till ett hälsosamt liv” och mikrofonen.

* Ett brev kom häromdagen ang de barn som ska börja förskoleklass till hösten, blev lite förvånad och fick lite ångest. Har Annie verkligen blivit så stor redan? Min lilla stora tjej 

Ja det var väl en rätt duktig sammanfattning över vad som hänt i livet på nästan 2år.
Som sagt så kommer det mer detaljerad info nu framöver.

Hoppas att alla har haft det bra hittills och att ni nu vill fortsätta följa mig och min lilla familj i vår vardag =)

Ha de bäst, kram kram♡


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0