Glukosbelastning/barnmorskebesök

Igår så var det dags för min andra fruktade glukosbelastning, finns inget vidrigare verkligen än att dricka 2dl av 75% glukos utspädd med 25% vatten. Hade denna gången tagit med mig färskpressad citronsaft som jag småsmuttade på mellan klunkarna, hjälpte lite men inte så mycket om jag hoppats.
Men provet visade på ett bra värde så behöver aldrig mer göra det igen =)
 
 

Hade gått upp 1,7kg sen senaste besöket den 19/2, hjärtludet låg på 143 (tog 10min att mäta för bebben ville inte ligga stilla alls), magen hade inte vuxit så mycket sen sist bara 2cm men de kommer säkert en växtspurt snart sa barnmorskan men mitt järnvärde var det inte så bra med.
Vid förra provtagningen låg jag ju på 105 (det normala är 120 och uppåt) och då ökade jag mitt järnintag men det hade nu gått ner till 93, vilket gjorde barnmorskan lite bekymrad så hon ringde läkaren och sedan fick jag en remiss med massa prover som skulle tas.
Så idag var jag och lämnade ifrån mig 5 rör med blod, de skulle inte ta så lång tid sa sköterskan så borde veta något i slutet av veckan.
 
 
Ha de bäst, kram kram <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0