En bra fredag ♡

Idag har det varit en bra dag, vi började på BVC kl 8.20 för Ellie på 1 månadskontroll hos läkaren. Hon är superfin sa läkaren och som hon växer, nu väger hon 4875g (ökning med 420g sen förra veckan) och är 56,5cm lång. 
Läkaren och sköterskan sa att jag har en väldigt hög kvalité på min mjölk, en jämn och hög mängd protein och fett från början av amningstillfället till slutet. Så någon oro för om hon inte äter upp varje gång och inte får i sig den feta mjölken behöver jag inte ha.


♡     ♡     ♡ 

Vid strax efter nio var vi ute vid bilen igen och bestämde oss för att överraska Annie lite så vi åkte till Växjö och Leos Lekland. 
Men det var väl en liten besvikelse pga alla andra respektlösa ungar och deras föräldrar som tyckte att de kunde få leka ångvält bäst de ville. 
De gapade och skrek över hela leklandet och tog ingen hänsyn till att det fanns andra. 
En annan mamma var och klagade hos personalen att de skulle be föräldrarna säga till sina barn (men personalen gjorde det inte). 
Så efter en stund så gick den familjen.
Självklart ska barn få leka och ha kul men att skrika folk döva och bara tänka "jag ska fram" så blir det inte roligt för någon annan där.
Men vi åkte därifrån vi med, Annie ville inte leka mer när de andra betedde sig som de gjorde. 
Vi åkte och fikade istället som en liten kompensation till Annie som blev väldigt nöjd med sin chokladboll och festis. 


♡     ♡     ♡ 

Sist men absolut inte minst så vill jag skriva några rader om min älskade Johan, som är så mycket mer än min man. 
Han är min bästa vän, min klippa, min trygghet och min bättre hälft. 
Att ha honom vid mina sida i tuffa tider betyder allt för mig, som nu efter förlossningen med Ellie. Han har gjort allt här hemma så jag ska kunna återhämta mig och kunna fokusera på amningen. Kommit med frukost på sängen, åkt iväg med Annie så vi ska få lugn och ro och skött marktjänsten.
Amning är inget man kan utan mamma och bebis måste lära sig det tillsammans, det är fortfarande tufft stundvis men nu går det för det mesta bra. Johan har peppat, berömt och sökt information. Han berättar varje dag vilket bra jobb jag gör, vilken kämpe jag är och att jag är världens bästa mamma till våra tjejer. 
En sån underbar människa som honom är lika svårt att hitta som en droppe i havet. 
Du ska veta att jag älskar dig så enormt mycket, även om jag inte alltid visar det så ofta och tydligt som jag borde ♡


Livet handlar inte om att man ska vänta ut stormarna, utan att lära sig dansa i regnet ♡

Ha en skön helg, Kram kram ♡ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0