Baka med kärlek & Barnmorskebesök

Det är säkert en klassiker att man bakar när man är gravid och sugen på sötsaker, men jag är faktiskt bara sugen på just bakverk. Allt godis, chips, läsk och glass...nja det är inte det jag väljer i första hand.
Såklart ska det bakas semlor när det är fettisdagen och sen var jag så sugen på chokladmuffins så det fick bli båda delarna.
Sen fick jag en chokladask av Johan på Alla hjärtans dag som jag inte öppnat och tänkte att jag kunde ha med dom i muffinsen, så jag la ner en i varje muffins då att den fick en liten nougatkärna och HERREGUD va gott det blev!!!!
Har nog aldrig lyckats så bra med muffins någon gång som nu =)
 
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Jag och magen innan barnmorskebesöket
 
Barnmorskebesök idag 19/2

Fick svar på en del av alla frågor jag haft, har en väldigt bra och trevlig barnmorska, sen var Annie med också som var väldigt mysigt =)
Sen kollade vi blodtryck (117/70) vilket var bra sa hon, magens mått var 23cm, hjärtat slog starkt, sen var det ju det där med järnvärdet som låg på 105.
Så hon tog 5 olika rör på mig och sen ett urinprov för att kolla alla depåer, leta efter infektioner mm.
Så får se om det är något som jag bör göra annorlunda förutom att äta
järntabletter som slår ut magen =/
Sen så fick jag även en tid för min nästa glukosbelastning, gjorde en i v10 men efterosm min mamma har diabetes och jag låg på 7,9 i värde vilket var åt det högre hållet i så tidig graviditet så ska jag göra det en gång till i v27, försökte slippa eller hoppades på att det fanns något annat alternativ men nej det fanns det inte så den 16/3 ska jag dit på morgonen och göra de.
 
Efteråt så åkte vi bort till café Contan och hade en mysig stund tillsammans =)
 
 Älskar verkligen denna lilla tjejen så att det gör ont ibland <3
 

Ha de bäst, kram kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0