Lite spackel och färg

För att spara tid när man vill ha en ny sminkning till något speciellt tillfälle så är det bra att provsminka den en gång innan.
Precis vad jag gjort idag =)

 Plocka fram allt du ska använda, ha bra belysning, ett rent ansikte och rena händer.
 
Jag har inget favoritmärke när det gäller smink utan jag tar det som passar mig.
Här har vi det som jag använder som grund för att få en så jämn hudton som möjligt.
 
 
Foundation "Fit me" - Maybelline
Cover & Correct "Trio Natrual" - Kicks (För att ta bort mörka ringar och synliga blodådror runt ögonen)
Concealer - Max Factor
Puder 1 "Fit me" - Maybelline
Puder 2 "Classic Beige" - Isadora (För kontur under rougen)
Rouge "So sweet" - Kicks
Sen älskar jag min foundation applicator med den lilla buffern på, så jämt och täckande resultat
 
 Till ögonen denna gången så använde jag detta:
 
Primer - Lumene (går bra med vilken som)
Eye liner "Stylo" - Kicks
Ögonskuggspallet "Dragonfly" - Isadora
Kajal - HM
Mascara "Smoky eyes" - Maybelline
Läppglans - Face Stockholm
 
Som lite slut-touch med så brukar jag badda på lite primer på min rouge,
lite extra lyster på kinderna =)
 
Före och efter-bild (Lite kass belysning på korten men de får duga):
 
En timme senare så ser man representabel ut igen hehe, sjukt vad det kan ta tid ibland men ska det bli bra så.
 
Hoppas ni har en bra onsdag, kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0