Läkarbesök och Barnmorskebesök på samma dag.

Idag kl. 10:30 så hade jag tid hos läkaren nere på MVC för att prata om en ev förlängning av min sjukskrivning pga min underbara foglossning.
Han frågade mig hur jag hade de nu när jag är hemma och jag berättade som det var att de har blivit jobbigare, ibland kan har ha ont flera dygn i streck om jag har råkat göra något som jag inte borde.
Sedan kan de i vissa fall vara så illa att jag behöver hjälp när jag ska vända mig i sängen just för att de gör så ont =(

Läkaren skrev ett nytt sjukintyg där han bedömer att jag inte är lämplig för arbetsmarknaden innan min förlossning (26nov) så det är bara hålla tummarna att försäkringskassan godkänner den.

Sen åkte jag till min underbaring Sofie och fikade lite =)
Efter de var det dax att åka tillbaka till MVC för mitt besök hos barnmorskan, skulle egentligen vart där igår men hon blev sjuk så jag fick en tid hos en annan idag kl. 15:00 istället.

Allt såg bra ut, blodtryck var bra, magen växte perfekt, hjärtljudet slog så fint och den ligger fortfarande med huvudet neråt och har gjort sen vecka 31.
Fick även min journal som jag ska ha med mig till Ronneby så dom har något underlag att gå efter.

Måste dock ringa till MVC imorgon för läkaren har skrivit fel på de två sista siffrorna i mitt personnummer vilket jag inte upptäckte förrens jag kommit hem.

Men för övrigt så rullar saker och ting på, om 2 ½ vecka så bor jag och Johan äntligen under samma tak och idag är det 44 dagar tills skruttis ska födas<3
Känns som att de händer så mycket runt omkring en nu så man hänger knappt med hehe =P



Ha de bäst kram kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0