Barnmorskebesök och 10kg tyngre.

Idag så har jag vart hos barnmorskan igen, och även denna gången så verkade hon lika förvirrad och bortkommen som för två veckor sedan.
Jag bad henne ta ett järnvärde på mig, vilket hon tyckte var helt onödigt men jag ville det så det gjorde hon. Åter igen så hade det sjunkigt så hon sa till slut att det var bra att vi kollade. Så nu får jag ta 2st tabletter istället för bara en.
För övrigt så var allt bra, min gravidvikt är nu uppnådd på 10kg (från 57kg till 67kg) som jag minst skulle gå upp, hjärtljudet slog så fint så fint, magen hade växt 2cm sedan senaste mätningen och huvudet är fortfarande där det ska vara.
Och med tanke på mina sammandragningar och att jag är öm nere i magen så sa hon att de riktiga värkarna kan starta när som helst, så nu håller vi verkligen tummarna för att skruttis tittar ut snart =)

Längtar såklart jättemycket till jul då jag helt säkert vet att vi har våran lilla älskling i armarna och få visa upp för alla nära och kära =)<3




Ha de bäst kram kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0