Barnmorskan igår mm.

Igår var det första besöket hos barnmorskan här nere i Ronneby.
Och vad säger vi om det? Jo att vi aldrig har träffat en mer velig människa och hon visste uppenbarligen knappt att foglossning existerade.

Först när vi kom dit så var hon 10min försenad, sedan så började hon med att vi skulle ta en blodgruppering och då bad jag henne sticka mig i vänster arm för det är den jag är van vid.
När hon efter det skulle ta ett blodtryck så ska hon ta den i samma arm som hon nyss stack mig i och då kunde jag inte vara tyst utan frågade:
- Är det så bra att ta blodtrycket i samma arm som du nyss stack mig i?
För jag vet att man kan få hemska blåmärken om man spänner åt så kraftigt precis där ett prov tagits, till svar fick jag:
- Men vi brukar ta trycket i den armen.
Aja tänkte jag, det är väl bara att härda ut. Men så fick jag lägga mig ner för att hon skulle mäta magen och känna så att bebisens huvud hade fixerat sig. När jag bad om hjälp att böja upp benen efter som jag låg på rygg och har min foglossning så tittade hon jättekonstigt på mig som om "det där borde du väl ändå klara själv".
Förhoppningsvis måste jag bara träffa henne en gång till innan det är dax.

Men idag är det en mysig dag, jag och Johan firar en vecka som sambos =)
Så ikväll blir det god mat och mys framför tv:n hihi. Är så glad att jag är här hos honom, allt flyter på bra och vi längtar så tills våran bebis kommer =)

Alltid vi älskling, finns ingen jag hellre skulle vilja vara med<3



Ha det bäst kram kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0