Gravid/mammablogg =D

Nu mina kära vänner så gör jag min bildblogg till en Gravid/mammablogg istället =)
För söndagen den 3 april så mådde jag inte allt för bra och det enda man kunde tänka sig då
var att jag var gravid. Så in på toa kl.19:40 för att göra ett test och med en gång efter att
stickan är doppad så dyker det upp två klara streck, nä tänkte jag detta kan inte stämma
så jag springer in på mitt rum och plockar fram ett Clear Blue som jag hade liggandes
och testar det också. Och det blev det starkaste plus du kan tänka dig trots att jag testade
på kvällen.
Första tankarna var ganska panikartade när jag gick in till Johan och visade honom, men bara
någon minut efteråt så både skrattade vi och grät samtidigt för vi blev väldigt glada =D trots
att det inte var planerat.
Så den 26/4 så var jag på inskrivning på Mördavårdcentralen och fick då veta att våran lill*
skrutt är beräknad 24 november =)

Och nu på fredag den 20/5 så ska jag och Johan på den första kontrollen och det ska bli
riktigt spännande, hoppas att vi får lyssna på det lilla hjärtat *hihi*

Just nu är jag i vecka 13 (12+4) och här kommer lite mer info om vad som händer:




Vecka 13
Din bebis växer snabbt och är ungefär lika stor som en persika. Nu kanske dina bröst har börjat förändrats och magen kanske börjar ta lite form.

Bebis

Bebisen är 6,5 till 7,8 cm lång och väger 14 till 20 g. Bebisen är ungefär lika stor som en persika och växer snabbt.
Stressa inte, ta det lugnt och se till att du får i dig näringsrik mat. Mänskliga drag, ögon och öron kommer på sin rätta plats.

Du

Prova att känna din livmoder ungefär 10 cm nedanför din navel. Du kan jämföra känslan av en mjukboll.
Brösten förändras och din midja syns troligen inte längre.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Ska nu försöka vara riktigt duktig med att uppdatera med både bilder på lilla magen och text om vad som händer =)

Ha de bäst så länge Kram kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0