Ultraljudet onsdagen den 1 juni

Då kommer den efterlängtade historien om det första ultraljudet =)

Jag och Johan kom till läkaren kl. 9.00 som det var sagt.
När vi kom in så sa han att vi idag skulle göra ett ultraljud och diskutera angående fostervattensprovet.
Så jag fick lägga mig på en britts, men precis när jag la mig så tänkte jag "Tänk om det är tomt, att det inte fonns någon bebis där inne". Den underbara kalla gelen kom på och han körde igång maskinen och vad fick vi se?
Jo en liten liten underbar varelse som rörde på sig väldigt aktivit =D det såg ut som att den vinkade till oss och så mitt uppe i alltihopa så fick den hicka *hihi*
Johan tog lite kort och filmade hur den rörde på sig för läkaren kunde inte skriva ut några bilder pga en omodern maskin.

Men det var en fantastisk upplevelse att få se att det verkligen fanns något där inne, det går inte att beskriva med ord hur den otroliga känslan var. Det är nog bara något som man själv bara kan sätta fingret på när man är i den situationen.

Här är en av bilderna:



Den var 8,1cm lång och läkaren räknade ut att jag påbörjade v15 samma dag, så förlossningsdatumet blev ändrat till den 30 november ist för den 24:e.

Ha de bäst kram kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0